Przestrzegaj zasad bezpiecznego bankowania!
Stosuj weryfikację tożsamości osoby podającej się za pracownika Banku w aplikacji Nasz Bank.
Większe poczucie bezpieczeństwa dzięki możliwości weryfikacji tożsamości pracownika banku.
Żeby chronić się przed spoofingiem, czasem nie wystarczy zachowanie ostrożności. Dzięki mobilnemu potwierdzeniu kontaktu z doradcą zyskujemy pewność, że rozmawiamy z właściwą osobą. Warto już na początku rozmowy sprawdzić czy osoba po drugiej stronie na pewno jest pracownikiem banku.
Wystarczy, że klient posiada aplikację Nasz Bank, w trakcie rozmowy z pracownikiem poprosi o przesłanie danych do zautoryzowania (np. imię i nazwisko dzwoniącego pracownika), po otrzymaniu na swój telefon wiadomość push z danymi doradcy, może zweryfikować tożsamość osoby dzwoniącej, jeśli są zgodne zatwierdza je za pomocą autoryzacji mobilnej i obie strony mogą bezpiecznie kontynuować rozmowę.
Weryfikacja może działać w obie strony. Klient dzwoniąc do banku może zostać poproszony o potwierdzenie swojej tożsamości poprzez zatwierdzenie wiadomości push w aplikacji mobilnej. Komunikat można rozszerzyć o konieczność podania kodu z przesłanego powiadomienia.
Należy skutecznie zmotywować klientów, aby korzystali z tej funkcji szczególnie w sytuacji, gdy nie są pewni intencji rozmówcy, który w ostatnim czasie często bywa cyberoszustem.