Informujemy, iż w dniu 12 września 2019r. Bank Spółdzielczy w Kłobucku uruchomił silne uwierzytelnianie przy logowaniu do Internet Bankingu zgodne z wymogami Dyrektywy PSD2.
W związku z koniecznością dostosowania usług płatniczych Banku Spółdzielczego w Kłobucku do przepisów Unii Europejskiej (Dyrektywa PSD2) wchodzących w życie z dniem 14 września 2019r., informujemy o konieczności wprowadzenia zmian w zakresie środków autoryzacji dyspozycji w Bankowości Elektronicznej.
Zostało wprowadzone dodatkowe zabezpieczenie w postaci tzw. silnego uwierzytelniania użytkownika (SCA). Oznacza to, że w celu zalogowania do bankowości elektronicznej, co 90 dni konieczne będzie dodatkowe uwierzytelnienie - poza loginem i hasłem konieczne będzie dodatkowo podanie hasła SMS bądź dokonanie akceptacji w aplikacji mobilnej NASZ BANK - (do pobranie z Google Play / App Store).
Zmiany podyktowane są bezpieczeństwem Twoich pieniędzy i transakcji.
Nowe logowanie, nowe zabezpieczenia, czyli wszystko, co musisz wiedzieć, aby korzystać ze swojego konta w banku.
Najważniejsze z nich to:
- inaczej będziesz logować się na swoje konto w internecie - poza identyfikatorem i hasłem poprosimy Cię, abyś dodatkowo potwierdził logowanie hasłem SMS lub mobilną autoryzacją,
- transakcje kartowe – wybrane transakcje zbliżeniowe (do 50 zł) potwierdzisz kodem PIN,
- mobilna autoryzacja mobilną autoryzację udostępnimy także w oddzielnej aplikacji – NASZ BANK,
- aplikacja mobilna nasz BANK dodaj swój telefon do zaufanych w Internet Bankingu, aby szybciej się logować na swoje konto.
Czym jest PSD2?
Komisja Europejska wprowadziła dyrektywę w sprawie usług płatniczych (PSD2), aby zwiększyć bezpieczeństwo płatności oraz pobudzić innowacyjność i konkurencyjność. Dyrektywa PSD2 będzie miała znaczący wpływ zwłaszcza na transakcje w handlu elektronicznymspowoduje konieczność wdrożenia „silnego uwierzytelniania”. Postanowienia dotyczące silnego uwierzytelniania zawarte w dyrektywie PSD2 wchodzą w życie z dniem 14 września 2019 r. i będą obowiązywać w całej Europie.
Na czym polega silne uwierzytelnianie?
Silne uwierzytelnianie wprowadza dodatkowe wymogi bezpieczeństwa w zakresie uwierzytelniania (czyli tego, w jaki sposób klienci potwierdzają, że są osobami, za które się podają). Oznacza to, że klienci będą zobowiązani stosować dodatkową formę weryfikacji swojej tożsamości. Wkrótce - oprócz identyfikatora i hasła do bankowości internetowej - podczas logowania poprosimy Cię także o hasło SMS lub zatwierdzenie logowania w aplikacji mobilnej.
Wprowadzamy również nową metodę potwierdzenia operacji, zlecanych w bankowości internetowej. Oprócz hasła SMS dyspozycję potwierdzisz również w aplikacji mobilnej - PIN-em, odciskiem palca lub za pomocą Face ID.
Jest to tak zwane uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA), czyli proces, w którym tożsamość użytkownika jest weryfikowana z wykorzystaniem dwóch niezależnych elementów należących do jednej kategorii:
Coś, co wie wyłącznie klient -
Np. PIN lub hasło - dynamiczne jednorazowe hasło, np. wysyłane w wiadomości SMS
Coś, co posiada wyłącznie klient -
Np. karta/smartfon
Coś, co charakteryzuje klienta końcowego -
Np. dane biometryczne - odcisk palców, rozpoznawanie twarzy