logowanie 3

Bank Spółdzielczy w Kłobucku - Aktualności

Informujemy, iż w dniu 12 września 2019r. Bank Spółdzielczy w Kłobucku uruchomił silne uwierzytelnianie przy logowaniu do Internet Bankingu zgodne z wymogami Dyrektywy PSD2.

 

W związku z koniecznością dostosowania usług płatniczych Banku Spółdzielczego w Kłobucku do przepisów Unii Europejskiej (Dyrektywa PSD2) wchodzących w życie z dniem 14 września 2019r., informujemy o konieczności wprowadzenia zmian w zakresie środków autoryzacji dyspozycji w Bankowości Elektronicznej.

 

Zostało wprowadzone dodatkowe zabezpieczenie w postaci tzw. silnego uwierzytelniania użytkownika (SCA). Oznacza to, że w celu zalogowania do bankowości elektronicznej, co 90 dni konieczne będzie dodatkowe uwierzytelnienie -  poza loginem i hasłem konieczne będzie dodatkowo podanie hasła SMS bądź dokonanie akceptacji w aplikacji mobilnej  NASZ BANK - (do pobranie z Google Play / App Store).

 

Zmiany podyktowane są bezpieczeństwem Twoich pieniędzy i transakcji.

 

Nowe logowanie, nowe zabezpieczenia, czyli wszystko, co musisz wiedzieć, aby korzystać ze swojego konta w banku.

Najważniejsze z nich to:

  • inaczej będziesz logować się na swoje konto w internecie - poza identyfikatorem i hasłem poprosimy Cię, abyś dodatkowo potwierdził logowanie hasłem SMS lub mobilną autoryzacją,
  • transakcje kartowe – wybrane transakcje zbliżeniowe (do 50 zł) potwierdzisz kodem PIN,
  • mobilna autoryzacja mobilną autoryzację udostępnimy także w oddzielnej aplikacji – NASZ BANK,
  • aplikacja mobilna nasz BANK dodaj swój telefon do zaufanych w Internet Bankingu, aby szybciej się logować na swoje konto.pieczenia, czyli wszystko, co musisz wiedzieć, aby      korzystać ze swojego konta w banku..
         Najważniejsze z nich to:
  • inaczej będziesz logować się na swoje konto w      internecie - poza identyfikatorem i hasłem poprosimy Cię,      abyś dodatkowo potwierdził logowanie hasłem SMS lub mobilną autoryzacją,
  • transakcje kartowe –      wybrane transakcje zbliżeniowe (do 50 zł) potwierdzisz kodem PIN,
  • mobilna autoryzacja mobilną      autoryzację udostępnimy także w oddzielnej aplikacji – nasz BANK ,
  • aplikacja mobilna nasz BANK dodaj      swój telefon do zaufanych w Internet Bankingu, aby szybciej się logować na      swoje konto.

 

Czym jest PSD2?

 

Komisja Europejska wprowadziła dyrektywę w sprawie usług płatniczych (PSD2), aby zwiększyć bezpieczeństwo płatności oraz pobudzić innowacyjność i konkurencyjność. Dyrektywa PSD2 będzie miała znaczący wpływ zwłaszcza na transakcje w handlu elektronicznymspowoduje konieczność wdrożenia silnego uwierzytelniania”.  Postanowienia dotyczące silnego uwierzytelniania zawarte w dyrektywie PSD2 wchodzą w życie z dniem 14 września 2019 r. i będą obowiązywać w całej Europie.

 

Na czym polega silne uwierzytelnianie?

 

Silne uwierzytelnianie wprowadza dodatkowe wymogi bezpieczeństwa w zakresie uwierzytelniania (czyli tego, w jaki sposób klienci potwierdzają, że są osobami, za które się podają). Oznacza to, że klienci będą zobowiązani stosować dodatkową formę weryfikacji swojej tożsamości. Wkrótce - oprócz identyfikatora i hasła do bankowości internetowej  - podczas logowania poprosimy Cię także o hasło SMS lub zatwierdzenie logowania w aplikacji mobilnej.

Wprowadzamy również nową metodę potwierdzenia operacji, zlecanych w bankowości internetowej. Oprócz hasła SMS dyspozycję potwierdzisz również w aplikacji mobilnej  - PIN-em, odciskiem palca lub za pomocą Face ID. 

Jest to tak zwane uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA), czyli proces, w którym tożsamość użytkownika jest weryfikowana z wykorzystaniem dwóch niezależnych elementów należących do jednej kategorii:

Coś, co wie wyłącznie klient -

Np. PIN lub hasło - dynamiczne jednorazowe hasło, np. wysyłane w wiadomości SMS

Coś, co posiada wyłącznie klient -

Np. karta/smartfon

Coś, co charakteryzuje klienta końcowego -

Np. dane biometryczne - odcisk palców, rozpoznawanie twarzy

Gwarancje

bfg baner

Podpis elektroniczny

Utraciłeś dokument?

zastrzeganie

Utraciłeś dokument?
Nie ryzykuj - zastrzeż go w Banku! Chroń  swoją tożsamość!
...czytaj więcej

Terminale płatnicze

terminal

Informujemy że ta strone używa plików cookies.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” cookies (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu: dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;

w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;

tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

 

W ramach serwisu mogą być stosowane następujące rodzaje plików cookies:

 

W ramach usługi Internet Banking stosowane są dwa rodzaje plików cookies sesyjnych:

IBSTAT:

Zakładane tylko w momencie, kiedy połączenie z bankiem szyfrowane jest bezpiecznym protokołem SSL. Przechowuje tymczasowy klucz generowany dynamicznie dla każdej wyświetlanej strony serwisu w celu identyfikacji stanu połączenia. Niezbędne do poprawnego działania serwisu.

IB:

Zakładane tylko w momencie, kiedy połączenie z bankiem szyfrowane jest bezpiecznym protokołem SSL. Przechowuje klucz sesji Klienta w celu identyfikacji użytkownika dla serwisu IB. Niezbędne do poprawnego działania serwisu.

Ze względu na cel, jakiemu służą pliki cookies, w serwisie stosowane są następujące ich rodzaje:

·  „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;

· „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;

· „analityczne” wykorzystywane aby zrozumieć, usprawnić oraz prowadzić badania na temat funkcji odświeżalności serwisu , popularności podstron, oraz ilości wejść z innych witryn, informacji o aplikacji lub urządzeniach z jakich generowane są wejścia.

Jak wyłączyć pliki Cookies w przeglądarce ?

Każdy użytkownik Internetu może dostosować poziom akceptacji plików cookies do swoich preferencji, w tym całkowicie zablokować możliwość pozostawiania plików cookies. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym banku z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.

Użytkownicy korzystający z urządzenia przenośnego (telefon, smartfon, tablet), powinni zapoznać się z opcjami dotyczącymi ochrony prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta urządzenia mobilnego. Przechowywana informacja lub uzyskiwanie do niej dostępu nie powoduje zmian konfiguracyjnych w Twoim urządzeniu końcowym i oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.

Informacje na temat ustawień lub całkowitego wyłączenia plików cookies w poszczególnych przeglądarkach dostępne są na poniższych stronach producentów popularnych przeglądarek, lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.